Array_map() function in php

Installation & usage

npm install --save voronoi-map
var PIXI = require('pixi.js');

var islandShape = require('voronoi-map/src/island-shape');
var lavaModule = require('voronoi-map/src/lava');
var mapModule = require('voronoi-map/src/map');
var noisyEdgesModule = require('voronoi-map/src/noisy-edges');
var pointSelectorModule = require('voronoi-map/src/point-selector');
var renderCanvas = require('voronoi-map/src/render-canvas');
var renderPixi = require('voronoi-map/src/render-pixi');
var roadsModule = require('voronoi-map/src/roads');
var style = require('voronoi-map/src/style');
var watershedsModule = require('voronoi-map/src/watersheds');

var map = mapModule({width 1000.0, height 1000.0});
map.newIsland(islandShape.makeRadial(1), 1);
map.go0PlacePoints(100, pointSelectorModule.generateRandom(map.SIZE.width, map.SIZE.height, map.mapRandom.seed));
map.go1BuildGraph();
map.assignBiomes();
map.go2AssignElevations();
map.go3AssignMoisture();
map.go4DecorateMap();

var lava = lavaModule();
var roads = roadsModule();
roads.createRoads(map, );
var watersheds = watershedsModule();
watersheds.createWatersheds(map);
var noisyEdges = noisyEdgesModule();
noisyEdges.buildNoisyEdges(map, lava, map.mapRandom.seed);

// render with Canvas Context 2D

var canvas = document.createElement('canvas');
renderCanvas.graphicsReset(canvas, map.SIZE.width, map.SIZE.height, style.displayColors);
renderCanvas.renderDebugPolygons(canvas, map, style.displayColors);

// or render with Pixi / WebGL

var context = { renderer new PIXI.autoDetectRenderer() };
document.body.appendChild(context.renderer.view);
renderPixi.graphicsReset(context, map.SIZE.width, map.SIZE.height, style.displayColors);
renderPixi.renderDebugPolygons(context, map, style.displayColors);
context.renderer.render(context.stage);

In vanilla JavaScript, all modules are exported to global object :

script type="text/javascript" src="voronoi-map.min.js">script>
script type="text/javascript">

	var map = voronoiMap.mapModule({width 1000.0, height 1000.0});
	...
script>

The map package

Lots of bundled maps to choose from

We’ve bundled hundreds of country and regional maps.

Need a country map? A map of Africa or Arkansas? Chances are we already have it.

And, to make it even sweeter, all maps are available in two versions: high and low detail.

Based on GeoJSON standard

For its functionality, amCharts 4 uses GeoJSON – an open mapping standard.

If a map exists it probably exists in GeoJSON format, or at least is easy to convert to.

Easy to make your own maps

We don’t have a map you need?

Since amCharts 4 uses GeoJSON chances are the map you need is just a search query away.

And, if you can’t find one in GeoJSON, there’s probably one available in ESRI shape format, which you can easily convert to GeoJSON – no software needed.

Object.fromEntries: Object из Map

Мы только что видели, как создать из обычного объекта при помощи .

Есть метод , который делает противоположное: получив массив пар вида , он создаёт из них объект:

Мы можем использовать , чтобы получить обычный объект из .

К примеру, у нас данные в , но их нужно передать в сторонний код, который ожидает обычный объект.

Вот как это сделать:

Вызов возвращает массив пар ключ/значение, как раз в нужном формате для .

Мы могли бы написать строку ещё короче:

Это то же самое, так как ожидает перебираемый объект в качестве аргумента, не обязательно массив. А перебор как раз возвращает пары ключ/значение, так же, как и . Так что в итоге у нас будет обычный объект с теми же ключами/значениями, что и в .

Getting started

Before using the Geocoding service in the Maps JavaScript API, first ensure
that the Geocoding API is enabled in the Google Cloud Platform Console, in the same
project you set up for the Maps JavaScript API.

To view your list of enabled APIs:

  1. Go to the

    Google Cloud Platform Console.

  2. Click the Select a project button, then select the same project you set up
    for the Maps JavaScript API and click Open.
  3. From the list of APIs on the Dashboard, look for
    Geocoding API.
  4. If you see the API in the list, you’re all set. If the API is not listed,
    enable it:

    1. At the top of the page, select ENABLE API to display the
      Library tab. Alternatively, from the left side menu,
      select Library.
    2. Search for Geocoding API, then select it from the
      results list.
    3. Select ENABLE. When the process finishes,
      Geocoding API appears in the list of APIs on the
      Dashboard.

Series-based approach

Multi-type series

Everything on the maps is organized in “series”: areas/countries (polygons), markers (images), lines.

Makes it super easy to apply appearance settings or attach behavior to a bunch of elements at once.

Series-based approach allows easy structuring of elements, toggling, and other control.

It also allows specifying what exactly to include or exclude from GeoJSON. Do you want just a map of Europe? Simply specify country codes that you want to be included. A world map without Antarctica? Specify to exclude it from the map.

Combining multiple maps

Multi-series support also means you can combine multiple maps on the same chart.

Want to add U.S. states on the World map? No problem at all.

Line series

Map Chart’s line series allow adding basic or complex routing maps, connecting existing markers or arbitrary points.

As with anything else on amCharts 4, lines are fully configurable.

Make them straight, bent, or follow natural Earth ground curvature.

Add and position images on them, as well as make them follow relative rotation.

Sources Maps

Карта кода (source map) — это JSON-файл, который содержит информацию о том, как транслировать код обратно в исходный код.

Пример карты кода:

Вам, скорее всего, не придется создавать эти файлы самостоятельно, но все же стоит разобраться, что внутри:

  • version — версия спецификации карты кода (должно быть»3″).
  • file — файл, с которым связана карта кода.
  • sourceRoot — url-адрес, по которому доступны все свзанные исходники (необязательно).
  • sources — массив URL-адресов, по которым доступны исходные файлы.
  • names — массив имен переменных/методов, найденных в вашем коде.
  • mappings — соответствующие минифицированные названия.

Set

Set это набор уникальных значений, которые могут быть любого типа. Это буквально означает, что вы можете поместить любое значение в Set, и да, вы можете смешивать типы внутри набора, как в обычных массивах JavaScript. Эта коллекция похожа на HashSet в мире C#, Set/HashSet в Java и Set в Python.

Синтаксис:

new Set();

iterable – какой нибудь итерируемый объект. Проще говоря “итерируемый” – это то, что мы можем перебирать, и обычно это последовательность или набор элементов.

Давайте посмотрим на пример с Set:

let set = new Set();

for (let item of set.values()) {
  console.log(item);
}
/* Вывод:
3
5
true
This is a string, obviously.
*/

Поскольку сам Set является итеративным, мы можем использовать оператор for..of :

let set = new Set();

for (let item of set) {
  console.log(item);
}
/* Вывод:
3
5
true
This is a string, obviously.
*/

Как мы уже говорили, значения внутри Set уникальны. Если мы попытаемся добавить значение, которое уже существует в наборе, оно будет просто проигнорировано:

let set = new Set();

for (let item of set.values()) {
  console.log(item);
}

console.log('Adding a new value');
set.add(5);

for (let item of set.values()) {
  console.log(item);
}

Set имеет очень полезное свойство под названием size, которое дает нам информацию о количестве значений внутри коллекции.

Наиболее важные методы, присутствующие в экземпляре Set:

  • add(element) – Добавляет новый элемент в Set
  • clear() – Удаляет все элементы из Set
  • delete(element) – Удаляет указанный элемент из Set
  • forEach – Это как классический цикл forEach для массива
  • has(value) – Возвращает true, если коллекция содержит данный элемент.
  • toString() – Распечатывает “”
  • values() – Возвращает все значения коллекции Set
  • keys() – То же, что и values(). Это псевдоним для метода values(). Единственная причина, по которой он существует, – иметь единый интерфейс для новых типов коллекций в JavaScript.

forEach для Set

Синтаксис:

mySetInstance.forEach(function callback(value1, value2, Set) { 
 // some code that will be run for every value inside ofSet
})

Если вы знакомы с синтаксисом forEach для Array, вы заметите, что он имеет такую же подпись. За исключением того, что с массивом у нас есть индекс в качестве второго аргумента.

Для записи Map также использует тот же синтаксис, однако второй аргумент является ключем.

Поскольку Set не имеет ключей или индексов, его вторым аргументом обратного вызова является значение.Такой же синтаксис для обратного вызова Set был сделан для того, чтобы эти коллекции имели одинаковый синтаксис.

Первые два аргумента обратного вызова value1 и value2 буквально одинаковы и представляют значение внутри Set.

Третий аргумент представляет объект Set.

Получить массив из Set

Мы можем просто преобразовать Set в Array, используя деструктуризацию:

let set = new Set();

set.add(44);

let arr = ;

console.log(arr); // 

Получить уникальные значения из массива с помощью Set

Как мы уже говорили, Set – это коллекция, которая имеет уникальные значения, то есть не может иметь дубликатов. Мы только что увидели, как мы можем получить Array из Set, рассмотрим как мы можем с помощью Set получить массив уникальных элементов из Array (или из любого итеративного объекта).

Пример:

let arr = ;

let uniqueArray = ;

console.log(uniqueArray); // 

Это удобно, и это, безусловно, может пригодиться для фильтрации массивов и получения уникальных значений.

elementFromPoint(x, y)

Вызов возвращает самый глубоко вложенный элемент в окне, находящийся по координатам .

Синтаксис:

Например, код ниже выделяет с помощью стилей и выводит имя тега элемента, который сейчас в центре окна браузера:

Поскольку используются координаты в контексте окна, то элемент может быть разным, в зависимости от того, какая сейчас прокрутка.

Для координат за пределами окна метод возвращает

Метод работает, только если координаты относятся к видимой части содержимого окна.

Если любая из координат представляет собой отрицательное число или превышает размеры окна, то возвращается .

Вот типичная ошибка, которая может произойти, если в коде нет соответствующей проверки:

Pricing and policies

Pricing

Effective July 16, 2018, a new pay-as-you-go pricing plan went into effect
for Maps, Routes, and Places. To learn more about the new pricing and usage
limits for your use of the JavaScript Geocoding service, see
Usage and Billing
for the Geocoding API.

Rate limits

Note the following about rate limits on additional requests:

The additional rate limit is applied per user session, regardless
of how many users share the same project. When you first load the API, you are allocated
an initial quota of requests. Once you use this quota, the API enforces rate limits on
additional requests on a per-second basis. If too many requests are made within a certain
time period, the API returns an response code.

The per-session rate limit prevents the use of client-side services for batch
requests, such as batch geocoding. For batch requests, use the
Geocoding API
web
service.

Options

Write output in specific formats to a file

  • : output JSON instead of displaying a visualization:

  • : output tab-delimited values instead of displaying a visualization:

    If you just want a list of files, you can do .

  • : output HTML to stdout. If you want to save the output (e.g. to share), specify filename after :

  • , : exclude «unmapped» bytes from the output. This will result in total counts less than the file size.

  • : exclude source map comment size from output. This will result in total counts less than the file size.

  • , : The paths in source maps sometimes have artifacts that are difficult to get rid of. These flags let you do simple find & replaces on the paths. For example:

    You can specify these flags multiple times. Be aware that the find/replace is done after eliminating shared prefixes between paths.

    These are regular expressions.

  • : By default, source-map-explorer finds common prefixes between all source files and eliminates them, since they add complexity to the visualization with no real benefit. But if you want to disable this behavior, set the flag.

  • : If the path to a valid a chrome code coverage JSON export is supplied, the tree map will be colorized according to which percentage of the modules code was executed

  • : Calculate gzip size. It also sets flag

  • : Sort filenames

Examples

Will open an HTML file containing explore result as a tree data map

Remove from result files

Remove from result files

History

There are a lot of AVL implementations around the internet which are pointer based, so that every node element has to store additional pointers to its parent, left and right child nodes.
Advantage of this method is slightly fast rebalancing/rotation because only some pointers need to be exchanged and the node values remain in place.
Disadvantage is the storage overhead of three additional pointers for each node. If memory is an issue (like in small embedded systems), this might be a problem.

The alternative idea is to implement the AVL tree as pure array without any pointers, using an over 400 years old implementation technique called Eytzinger’s method («Ahnentafel» in German) which allows to represent a complete binary tree as an array. This is done by laying out the nodes of the tree in breadth-first order in the array. Having this said, the root is stored at position 0, the root’s left child is stored at position 1, the root’s right child at position 2, the left child of the left child of the root is stored at position 3 and so on.
Related nodes are accessed by the following calculation:

Element Access
parent (i — 1) / 2
left 2 * i + 1
right 2 * i + 2

Summary

So that was all about the JavaScript Map objects. Like arrays, Map objects can be cloned. Moreover, they can also be merged with arrays, if required. Hope this article will help you better your understanding of JavaScript Maps.

Consider checking out these best JavaScript tutorials to help you further enhance your JS skills. Have any queries related to JavaScript Map? Let us know via comments! We’ll do our best to help you out.

People are also reading:

  • Top Javascript Interview Questions & Answers
  • Top 10 Javascript IDE
  • Top 10 Javascript Books
  • Best Javascript Certification
  • Difference between Javascript and Python
  • Head to Head Comparison between PHP vs Javascript
  • Best Javascript Courses
  • Difference between Java vs Javascript

Useful functionality

Projections

amCharts 4 comes with support for a lot of map projections.

Projections allow displaying the same map in different ways.

The following projections are already supported with more planned: Eckert6, Equirectangular , Mercator, Miller, and Orthographic.

Coordinate shifting

The map is not constrained to be centered on a single point. You can set your own center coordinates, meaning you can create a map centered any way you like.

Easily create a Pacific-centered world map with just a single configuration option.

Or how about a rotating globe by combining coordinate shift with an Orthographic projection?

Heat maps

amCharts 4 brings a very powerful “heat rules” functionality, which you can use with maps as well.

Basically, you can bind most of the element’s properties to a numeric value. E.g. color fill of the countries, based on their fields in data, allowing you to create heat maps.

And, of course, you have a “heat legend” control as well.

Overview

Geocoding is the process of converting addresses (like
«1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA») into geographic coordinates
(like latitude 37.423021 and longitude -122.083739), which you can use to
place markers or position the map.

Reverse geocoding is the process of converting geographic
coordinates into a human-readable address
(see ).

You can also use the geocoder to find the address for a
given .

The Maps JavaScript API provides a
Geocoder class for
geocoding and reverse geocoding dynamically from user input. If instead
you wish to geocode static, known addresses, see the
Geocoding web service.

Map

Map в основном представляет собой набор пар ключ/значение. Это похоже на Dictionary в C#, Map в Java, Hash в Ruby и Dictionary в Python.

Map также имеет свойство под названием size, которое дает нам информацию о количестве ключей/значений внутри коллекции.

Следующие методы присутствуют в экземпляре Map:

  • clear() – Удаляет все элементы с Map
  • delete(key) – Удаляет указанный элемент из Map
  • forEach – как классический цикл forEach для массива
  • get(key) – Получает элемент для указанного ключа
  • has(key) – Возвращает true, если коллекция содержит элемент с этим ключом
  • keys() – Возвращает все ключи коллекции Map
  • set(key, value) – Добавляет новый элемент на карту
  • values() – Возвращает все значения коллекции Map
  • toString() – Распечатывает “”

Вот пример создания нового объекта Map:

let map = new Map(, , , ])

for (let  of map.entries()) {
  console.log('key is ' + key + ', value is ' + value);
}
/* Вывод:
key is name, value is CodingBlast
key is points, value is 33
key is true, value is 55
key is true, value is 44
*/

Мы также можем просмотреть список ключей или значений:

for (let key of map.keys()) {
  console.log('key:' + key);
}

for (let value of map.values()) {
  console.log('value:' + value);
}

Вопрос есть ли способ просто распечатать все ключи или значения данного Map. Да, есть!

Мы можем использовать удобный метод Array.from:

let map = new Map(, , , ])

console.log(Array.from(map.keys()))
console.log(Array.from(map.values()))
console.log(Array.from(map.entries()))
/*
(4) 
(4) 
(4) 
*/

Последняя строка console.log просто распечатает тот же массив, который мы указали при создании экземпляра карты. Ну, это массив, который имеет массивы в качестве элементов.

Map против Object

Вы, наверное, задаетесь вопросом, зачем нам использовать Map, если мы можем просто использовать объекты JavaScript. Они очень похожи на Map, и так же состоят из пар ключ/значения. Основные отличия Map от Object:

  • В Map у нас есть несколько удобных встроенных методов, а также свойство size, позволяющее легко определить, сколько значений мы храним внутри Map.
  • В Map все может быть ключом, в то время как с обычными объектами мы должны использовать только строки в качестве ключей.
  • В Map доступ/изменение значения элемента осуществляется с помощью Map.prototype.get(key) / Map.prototype.set(key, value)

Кроме того, каждый объект по умолчанию уже имеет несколько ключей, в то время как экземпляр Map по умолчанию не имеет ключей/значений. Давайте посмотрим на пример:

let obj = {};

console.log(obj)

console.log(obj)

console.log(obj)
/*
ƒ toString() {  }
ƒ hasOwnProperty() {  }
ƒ Object() {  }
*/

Но, конечно же, мы можем использовать встроенный метод hasOwnProperty, чтобы проверить, действительно ли ключ находится в объекте или в одном из прототипов. Также мы обычно используем метод Object.keys(), чтобы получить только собственные и перечисляемые ключи данного объекта.

Список критериев выбора Map или Object:

1. Object является отличным выбором для сценариев, когда нам нужна простая структура для хранения данных и мы знаем, что все ключи являются либо строками, либо целыми числами (или символами), потому что создание простого объекта и доступ к свойству объекта с определенным ключом намного быстрее, чем создание с Map.

2. Кроме того, в сценариях, где существует необходимость применять отдельную логику к отдельным свойствам/элементам, Object, безусловно, является выбором. Например:

var obj = {
    id: 1, 
    name: "It's Me!", 
    print: function(){ 
        return `Object Id: ${this.id}, with Name: ${this.name}`;
    }
}
console.log(obj.print());//Object Id: 1, with Name: It's Me.

3. Более того, JSON имеет прямую поддержку Object, но не с Map (пока). Поэтому в определенной ситуации, когда нам приходится много работать с JSON, рассмотрите Object как предпочтительный вариант.

4. В противоположность, Map является чисто хеш-функцией, Object – чем-то большим (с поддержкой внутренней логики). А использование оператора delete со свойством Object имеет несколько проблем с производительностью. Следовательно, в сценариях, которые требуют много добавления и удаления (особенно) новой пары, Map может работать намного лучше.

5. Кроме того, Map сохраняет порядок своих ключей – в отличие от Object, и Map был создан с учетом итерации, поэтому в случае, если итерация или порядок элементов очень важны, рассмотрите Map – он обеспечит стабильную производительность итерации во всех браузерах.

6

И, наконец, что не менее важно, Map имеет тенденцию работать лучше при хранении большого набора данных, особенно когда ключи неизвестны до времени выполнения, и когда все ключи имеют одинаковый тип и все значения имеют одинаковый тип

Array.filter()

The method creates a new array with array elements that passes a test.

This example creates a new array from elements with a value larger than 18:

Example

var numbers = ;var over18 =
numbers.filter(myFunction);function myFunction(value, index, array) {  return value > 18;}

Note that the function takes 3 arguments:

  • The item value
  • The item index
  • The array itself

In the example above, the callback function does not use the index and array
parameters, so they can be omitted:

Example

var numbers = ;var over18 =
numbers.filter(myFunction);function myFunction(value) {  return value > 18;}

is supported in all browsers except Internet Explorer 8 or earlier.

Yes 9.0 Yes Yes Yes

JavaScript Map vs JavaScript Objects

A JavaScript Object resembles a JavaScript Map to a great degree. For example, both JS entities allow:

  • Checking whether something is stored at a key or not
  • Deleting keys
  • Retrieving values using keys
  • Setting keys to values

Despite this remarkable similarity, there are several scenarios where using a JavaScript Map is advantageous over a JavaScript Object. These situations arise when:

  • Direct iteration is required. A JS Map object is iterable, unlike the JS Object that requires obtaining the keys and then iterating over them. Obviously, it can be a very time-consuming task if the total number of keys is significantly big
  • Frequent addition and/or removal of key, value pairs are required
  • Maintaining an order for the keys
  • There is a need for storing keys that are neither of the String type nor Symbol type. In a JS Map object, the key can have any type of values

The size of a Map object can easily be gained by using the Map.prototype.size property. However, measuring the size of an object instance must be done manually.

Summary

– is a collection of keyed values.

Methods and properties:

  • – creates the map, with optional (e.g. array) of pairs for initialization.
  • – stores the value by the key.
  • – returns the value by the key, if doesn’t exist in map.
  • – returns if the exists, otherwise.
  • – removes the value by the key.
  • – removes everything from the map.
  • – returns the current element count.

The differences from a regular :

  • Any keys, objects can be keys.
  • Additional convenient methods, the property.

– is a collection of unique values.

Methods and properties:

  • – creates the set, with optional (e.g. array) of values for initialization.
  • – adds a value (does nothing if exists), returns the set itself.
  • – removes the value, returns if existed at the moment of the call, otherwise .
  • – returns if the value exists in the set, otherwise .
  • – removes everything from the set.
  • – is the elements count.

Iteration over and is always in the insertion order, so we can’t say that these collections are unordered, but we can’t reorder elements or directly get an element by its number.

Installation and Usage

Node support

Source maps can be generated using libraries such as source-map-index-generator. Once you have a valid source map, place a source mapping comment somewhere in the file (usually done automatically or with an option by your transpiler):

If multiple sourceMappingURL comments exist in one file, the last sourceMappingURL comment will be
respected (e.g. if a file mentions the comment in code, or went through multiple transpilers).
The path should either be absolute or relative to the compiled file.

From here you have two options.

Programmatic Usage

Put the following line at the top of the compiled file.

require('source-map-support').install();

It is also possible to install the source map support directly by
requiring the module which can be handy with ES6:

import 'source-map-support/register'

// Instead of:
import sourceMapSupport from 'source-map-support'
sourceMapSupport.install()

Note: if you’re using babel-register, it includes source-map-support already.

It is also very useful with Mocha:

Browser support

This library also works if you use another build process or just include the source files directly. In this case, include the file in your page and call . It contains the whole library already bundled for the browser using browserify.

script src="browser-source-map-support.js">script>
script>sourceMapSupport.install();script>
script>
  define(, function(sourceMapSupport) {
    sourceMapSupport.install();
  });
script>

Retrieving an Address for a Place ID

Supply a to find the address for a given place ID. The
place ID is a unique identifier that can be used with other Google APIs. For
example, you can supply the returned by the
Roads API to get the
address for a snapped point. For more information about place IDs, see the
place ID overview.

When you supply a , the request cannot contain any of
the following fields:

The following example accepts a place ID, finds the corresponding address,
and centers the map at that location. It also brings up an info window showing
the formatted address of the relevant place:

// Initialize the map.
function initMap() {
  var map = new google.maps.Map(document.getElementById('map'), {
    zoom: 8,
    center: {lat: 40.72, lng: -73.96}
  });
  var geocoder = new google.maps.Geocoder;
  var infowindow = new google.maps.InfoWindow;

  document.getElementById('submit').addEventListener('click', function() {
    geocodePlaceId(geocoder, map, infowindow);
  });
}

// This function is called when the user clicks the UI button requesting
// a geocode of a place ID.
function geocodePlaceId(geocoder, map, infowindow) {
  var placeId = document.getElementById('place-id').value;
  geocoder.geocode({'placeId': placeId}, function(results, status) {
    if (status === 'OK') {
      if (results) {
        map.setZoom(11);
        map.setCenter(results.geometry.location);
        var marker = new google.maps.Marker({
          map: map,
          position: results.geometry.location
        });
        infowindow.setContent(results.formatted_address);
        infowindow.open(map, marker);
      } else {
        window.alert('No results found');
      }
    } else {
      window.alert('Geocoder failed due to: ' + status);
    }
  });
}
/* Always set the map height explicitly to define the size of the div
 * element that contains the map. */
#map {
  height: 100%;
}
/* Optional: Makes the sample page fill the window. */
html, body {
  height: 100%;
  margin: 0;
  padding: 0;
}
#floating-panel {
  position: absolute;
  top: 10px;
  left: 25%;
  z-index: 5;
  background-color: #fff;
  padding: 5px;
  border: 1px solid #999;
  text-align: center;
  font-family: 'Roboto','sans-serif';
  line-height: 30px;
  padding-left: 10px;
}
#floating-panel {
  width: 440px;
}
#place-id {
  width: 250px;
}
// Initialize the map.
function initMap() {
  var map = new google.maps.Map(document.getElementById('map'), {
    zoom: 8,
    center: {lat: 40.72, lng: -73.96}
  });
  var geocoder = new google.maps.Geocoder;
  var infowindow = new google.maps.InfoWindow;

  document.getElementById('submit').addEventListener('click', function() {
    geocodePlaceId(geocoder, map, infowindow);
  });
}

// This function is called when the user clicks the UI button requesting
// a geocode of a place ID.
function geocodePlaceId(geocoder, map, infowindow) {
  var placeId = document.getElementById('place-id').value;
  geocoder.geocode({'placeId': placeId}, function(results, status) {
    if (status === 'OK') {
      if (results) {
        map.setZoom(11);
        map.setCenter(results.geometry.location);
        var marker = new google.maps.Marker({
          map: map,
          position: results.geometry.location
        });
        infowindow.setContent(results.formatted_address);
        infowindow.open(map, marker);
      } else {
        window.alert('No results found');
      }
    } else {
      window.alert('Geocoder failed due to: ' + status);
    }
  });
}

Viewport Biasing

You can instruct the Geocoding Service to prefer results within a given
viewport (expressed as a bounding box). You do so by setting the
parameter within the object
literal to define the bounds of this viewport. Note that biasing only
prefers results within the bounds; if more relevant results exist
outside of these bounds, they may be included.

For example, a geocode for «Winnetka» generally returns this suburb of Chicago:

{
  "types":,
  "formatted_address":"Winnetka, IL, USA",
  "address_components":
  },{
    "long_name":"Illinois",
    "short_name":"IL",
    "types":
  },{
    "long_name":"United States",
    "short_name":"US",
    "types":
  }],
  "geometry":{
    "location":,
    "location_type":"APPROXIMATE"
  },
  "place_id": "ChIJW8Va5TnED4gRY91Ng47qy3Q"
}

However, specifying a parameter defining a bounding box
for the San Fernando Valley of Los Angeles results in this geocode returning
the neighborhood named «Winnetka» in that location:

{
  "types":,
  "formatted_address":"Winnetka, California, USA",
  "address_components":
  },{
    "long_name":"Los Angeles",
    "short_name":"Los Angeles",
    "types":
  },{
    "long_name":"Los Angeles",
    "short_name":"Los Angeles",
    "types":
  },{
    "long_name":"California",
    "short_name":"CA",
    "types":
  },{
    "long_name":"United States",
    "short_name":"US",
    "types":
  }],
  "geometry":{
    "location": ,
    "location_type":"APPROXIMATE"
  },
  "place_id": "ChIJ0fd4S_KbwoAR2hRDrsr3HmQ"
}

Example usage

####Mapping similar objects
Suppose we have two objects with same property names and we wish to populate our target object with the same values as of our source object; then we can achieve this using MapperJs using the following approach:

var sourceUser = {
		firstName  "john",
		lastName  "doe",
		age  "17",
		postCode  "1122",
	};

	var destUser = {
		firstName  "",
		lastName  "",
		age  "",
		postCode  "",
	}

	var result = Mapper.from(sourceUser).to(destUser).map();

####Mapping objects having partially similar properties
If the source and target objects have partially similar properties then MapperJs can still map the target object by matching only the properties which exist in source object. See the example below:

var sourceUser = {
		firstName  "firstname",
		lastName  "lastName",
		age  "17",
		postCode  "1122",
		address  "abc",
		phone "111222"
	};

	var destUser = {
		firstName  "",
		lastName  "",
		age  "",
		postCode  "",
	}

	var result = Mapper.from(sourceUser).to(destUser).map();

####Mapping input forms to API Models without caring about form field names
Posting form data to a web server requires the form field names to be exact replicas of your API Models or Parameters. With MapperJs you can make the process a lot easier by creating a javascript object of your API Model in the same order as your form fields and then mapping the form with your API Model.
The from method also takes a CSS Selector to the form and then creates an object of the form and then maps it to the target object.
Suppose we have an html form like below:

form class="form">

First Name:input type="text" name="fname">
Last Name: input type="text" name="lname">
Age : input type="text" name="age">

Email : input type="text" name="email">
Password :input type="password" name="password">

form>

While our web server expects a model with field names

  • FirstName
  • LastName
  • Age
  • Email
  • Password

With MapperJs we can achieve this in the following way.
Create a javascript representation of your API Model with order similar to the input fields defined in the form.

var ServerApiModel = {
	FirstName"",
		LastName "",
		Age"",
		Email"",
		Password""
	};

	
	var ServerApiModel = Mapper.from('.form').to(ServerApiModel).mapIndex();

As you can see, we have passed the ‘.form’ selector of our input form as a source and mapped it to our empty ServerApiModel. Now, ServerApiModel contains values from the input Form in the same order the fields are defined.

####Mapping objects based on their property indexes
If you don’t want to care about the names of the properties but are quite sure that you need the target object be populated with values in exactly the same order as your source object then mapIndex() method does this job for you . The property of source object at index ‘0’ will be mapped with ( or its value will be assigned to) the property of target object at index ‘0’ no matter what the name of property is. See the example below:

	var sourceUser = {
		firstName  "firstname",
		lastName  "lastName",
		age  "17",
		postCode  "1122",
	};

	//an object with equal but different property names
	var destUser = {
		fname  "",
		lname  "",
		age  "",
		postcode  "",
	}

	var result = Mapper.from(sourceUser).to(destUser).mapIndex();

Mapping Objects based on property names

The mapUsing() method expects a 2-dimensional array of mappings, each element in the array is also an array with two entries i.e. (i) source property name , (ii) target property name.

var sourceUser = {
			firstName  "firstname",
			lastName  "lastName",
			age  "17",
			postCode  "1122",
			address  "abc",
			phone "111222"
		};
		
		var destUser = {
			FIRSTNAME  "",
			LASTNAME  "",
			AGE  "",
			POSTCODE  "",
			ADD"",
			PH""
		}
		
		var mappings = ,
						,
						,
						,
						,
						
					   ];
					   
		destUser = Mapper.from(sourceUser).to(destUser).mapUsing(mappings);

####Mapping selective properties of two objects
If you don’t want the whole source object to be mapped with your target object but rather want to map only a few properties which are common in both the objects then you can use another method mapOnly() to achieve this.
This method takes an array of properties which are common in source and target object that you want to be mapped only.

var sourceObj = {
	Item-name  ‘Abc123’,
	Item-desc’a few lines as description’,
	Item-price  ‘$300.’
};

var destObj = {
	Item-name ””,
	Item-price  “”,
	URL “”,
};

var result = Mapper.from(sourceObj).to(destObj).mapOnly();

The resulting object will only contain the values of properties given as array to the mapOnly() method.

Ссылка на основную публикацию